Melanie 7 Månader den 30 sept-2010

Ja det är inte klokt vad tiden går fort!Hon lär sig nya saker varje dag och utvecklas hela tiden.
Hon hasar sig bakåt... det började hon med runt den 24-25 sept! Nu går det undan bakåt och hon styr undan om det tar stopp baom henne nu. Hon blir lite sur när hon vill framåt men det inte går :) Hon jollrar på nya "ord" just nu är det "ti-tta" "ta-tte" som gäller :) framtanden där nere till höger i hennes mun kikar fram lite! Så den 24e sept skaffade vi hennes första tandborste som hon älskar att gnaga på :) så nu "borstar" hon tanden samtidigt som de andra!
 Hon härmar efter de andra barnen. Alvin lät som ett monster idag och då härmade hon efter och så höll de på om och om igen och skrattade åt varann :)

Hon tycker mycket om att ligga och mysa när hon är trött och vill gärna bli killad på armen för hon sträcker fram den jämt när hon ligger hos mig precis som att hon vill at jag ska killa henne :)
Alltid go och glad! Skrattar ofta högt och gör sina glädjetjut :)
Jag kan inte ens beskriva hur glad och tacksam jag är för att det blev som det blev!
Att hon kom till oss, våran lilla miniprinsessa! Hon var inte planerad som de andra barnen men hon bevisar ju att man inte ska och kan planera allt för ibland blir det ännu bättre när allting blir som det blir!
Så tacksam är jag! För alla tre barnen givetvis! Jag är så lyckligt lottad.
Det går inte att beskriva kärleken till dem... att få barn det är den största lyckan som finns!


Men vissa saker i livet blir ju fruktansvärt fel.Den 26e sept åkte vi ut med farfars båt för sista gången.
Önskar så att han hade varit med oss i livet där på båten istället för i en urna...
Alla känslor kom tillbaka och man hatar att det blev så här! Fy fan för cancer!
I en månad har barnen saknat honom extremt mycket.
Joline frågade mig för ca en månad sen:
- Mamma, om jag ser en stjärna falla och jag önskar att farfar och Gizmo ska leva igen, kommer de tillbaka då?

Åh tänk om det kunde vara så... att såna önskningar slog in!

Vi hade inte pratat om varken farfar eller Gizmo just då men tankarna kommer hos barnen då och då. Speciellt Joline började för en månad sen... det var nog då hon riktigt förstod... och sen dess blir hon ledsen då och då... Alvin har ju frågat efter honom flera gånger i sommar när vi åkt till Borghamn.

Det konstiga var när vi hämtat barnen hos mormor efter vi strött askan så säger Alvin i bilen:
- Jag saknar farfar jättemycket!
- Det gör jag med, sa Joline, jag tänker på honom jämt men jag orkar inte prata om det.

Vi hade inte sagt till barnen vad vi skulle göra för de fick sitt avsked i kyrkan och det var fint så... Ville inte släpa ut dem i båten och försöka förklara varför vi gjorde som vi gjorde. De har nog med tunga tankar i sina små huvuden nu.
Saknaden är stor och kommer alltid finnas. Jag är iaf tacksam för att barnen hann få träffa honom och har starka minnen med honom!


För två veckor sen så var vi på Astrid Lindgrens värld!
Pappa bjöd oss hela familjen, tack fina pappa! <3
Mickan, Ludvig och hans Ingrid var också med.

Och när min kompis Anna hörde att vi skulleåka dit så följde hon och hennes barn och Martin också med!
Jättetrevligt hade vi! Tur med vädret hade vi med! Jättefint, sol och varmt och skönt var det
Sista halvtimmen innan de stängde så började det regna och det gjorde ju inte så mycket :)
Barnen tyckte om det jättemycket och vill dit igen!

Förrförra måndagen den 30e så var Alvin hos tandläkaren för första gången! Han hade 20 tänder, han trodde bara han hade 5 ;) han var kanonduktig iaf! Han fick en kanin "långöra" eller "öronlång" som Alvin kallade honom när han glömde bort hans namn! :) Sen valde han sig en liten groda också. En tandborste fick han med!
Melanie och Joline var hos mormor så länge.
Samma dag stod Melanie och höll sig i gå-vagnen själv! :) Så hon kan det nu men vågar ju inte låta henne stå själv för rätt var det är så släpper hon ju! :)
Den veckan började barnen på dagis också efter 8 veckors ledighet! Så de var jätteglada och tyckte det var såå kul att få komma dit igen!! :)

Torsdagen den 2e sept så var vi på Öppet hus på förmiddagen jag och alla barnen :) det var också uppskattat!
Sen på kvällen så var Jag och Melanie på babysim för första gången! :)
Det var sååå mysigt! Och hpn älskade det!! Hon blev helt till sig när vi gick ner i vattnet!
Och hon skrattade högt så hon kiknade när jag sprutade vatten och bubblade :)


Jolines sim började på lördagen den 4e. Alvin får vänta med att börja igen tills han är 4 för han vill kunna gå på botten och minisimmen innan 4 år är ju nedsänkt botten och han vill inte då... så då är det ju ingen mening att betala för det. Han får bada och leka i de andra bassängerna med oss medans Joline är på simskolan! :)
Melanie var hos mormor så länge och hon blev sååå glad när hon fick syn på oss! Hon sken upp med hela ansiktet :) men det hade gått bra! Hon är ju alltid go och glad lilla Mella- Bella! :)

Joline var på kalas förra söndagen och efter det så ville hon rita en teckning till en av hennes kompisar. Hjälpte henne med att stava när hon skulle skriva. Melanie satt på sin filt och lekte. När jag tittade till henne satt hon på golvet vi vardagsrumsbordet en halvmeter ifrån där hon satt innan! Fattar inte hur hon gjort?!
 Hon måste lagt sig ner för det gör hon ju när hon vill ligga ner men sen vänt sig och satt sig upp igen på baa nån minut! Tittade på henne hela tiden sen för att se om hon gjorde om det... Men inte när mamma tittar minsann!


Joline började på dans i torsdags! Jag, Alvin och Melanie tittade på. Melanie somnade i min famn men hon var road i början iaf! Joline tyckte det var jättekul så hon längtar tills nästa gång! :)
Sen på kvällen var jag och Mellabella och simmade igen!

Helgen har varit jättekörig! I fredagskväll firade vi min morbror.I lördags var det Jolines sim på förmiddagen. Sen hem och äta sen var hon på Elsas kalas. Sen hämta henne. Igår så var hon också bjuden på dubbelkalas för Sara och Agnes.
På busfabriken! :D Hon har längtat sååå mycket!
Och så fick de sitta i prinsessrummet och äta! Varje gång vi varit på busfabriken vill hon kika in där och säger att hon skulle vilja vara där! :) nu har hon varit där! :)
Jag, Alvin, Melanie och Mickan åkte dit och passade på att busa lite också! Mickan som var trött hade hand om Skruttan så Alvin och jag busade för fullt! Det var mysigt att få egentid med min lilla prins bus :)

Oj vad klockan blev mycket... men det tar tid att skriva en halv uppsats! :)
Är trött nu igen. Slumrade ihop med Melanie förrut så jag har varit jättepigg... tills nu!

Nu ska jag krypa ner i sängen.... sååå skönt!


Pyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0