Titt-ut!

Och så var jag tillbaka igen!
Med förmodligen världens tråkigaste och mest vardagliga blogg... konstigt med tanke på att jag faktiskt är
så lycklig och nöjd med livet! Älskar varje dag och jag njuter av varje timme, minut och sekund!
Jag vet att dagen då jag ska börja jobba närmar sig och just nu har jag inte lust med det alls!
Jag vill ha det så här läääänge! Vakna varje morgon brevid Melanie och ha bebismys mmmm sååå mysigt... hennes doft och mjuka, gosiga bebishud tätt intill mig... underbart! Eller som ibland att jag vaknar av att Joline eller Alvin kommer in sömniga och kryper ner under täcket brevid mig... tätt, tätt och myser in sig och man får krama dem, killa dem i håret och pussa dem och bara ligga så tills alla är vakna och det är dags för vällingmys och frukost för oss andra :) SÅ vill jag ha det!
Inte vakna av ett irriterande oväsen som ilsket och envist tjuter tills man orkar masa sig upp för sängen och Snooza... en gång iaf... sen köra upp mina stackars sovande morgontrötta barn som gärna skulle sova minst två timmar till om de fick... få i dem lite frukost och på med kläder, stress, stress! Ut ut huset, in i bilen. köra 2 km.. ut ur bilen... in på dagis... av med kläder. plocka ur väskan, pussa, krama hejdå Alvin och Melanie! (som även då är så stor att hon ska vara där)
In i bilen... köra pyttesträcka... ut ur bilen, in på nästa dagis, av med kläder, plocka ur väskan. Pussa, krama hejdå Joline! In i bilen, köra en liten sträcka, in på jobbet....

Jag längtar inte alls efter den där dagen då allt det där börjar... fy... ÅNGEST!
Iofs vill jag jobba! Självklart! Och jag har ångest för att jag inte får jobba mer än ett par månader tills det är dags att sluta där... för gott... Jag måste hitta ett annat jobb innan! Jag vill INTE bli arbetslös!
Nån som har nåt tips på nåt bra jobb??? ;)


Nu till min rubrik!
Melanie har ju kunnat leka titt-ut med sin snutte ett bra tag... men nu gör hon det hela tiden! Hon älskar det!!! :D
Hon drar upp snutten för ansiktet och sen tittar hon fram! Om och om igen! Hon får aldrig nog! Gosungen!
Hela ansiktet lyser upp när hon kikar fram... och det där bubblande skrattet! Åhh.... jag smälter! :)

En vecka till har gått sen jag skrev!
Förra helgen var vi på sim allihopa förutom Melanie, hon var hemma hos mamma :)
Det hade gått bra naturligtvis! Det är mysigt att ha lite tid med Joline och Alvin för oss själva ibland. Det märks att de också tycker om det!! Alvin och jag åkte rutsckanan hur många gånger som helst! Fast jag tycker ju att det är lika roligt jag också :)

Efter simmet åkte vi hem till mamma och åt mat allihop! Sen åkte Dennis till Kaj och jag stannade ett tag...
Slumrade med Melanie i mammas säng ... skönt!

På söndagen var Joline på dubbelkalas i gympahallen... hon hade jättekul!!! :)

Den här veckan har verkligen gått undan! Full fart är det på Melanie som nu även tar sig framåt på magen... det började väl i onsdags... hon kryper inte bara bakåt längre ;) hon drar och drar och sparkar som bara den och hon lyckas också! Sen ska hon försöka ställa sig upp mot allt nu också :) hon kryper under bordet och ska ställa sig upp mot stolarna...även babysittern... ALLT! T.o.m den ena katten fick hon tag på och tryckte ner honom i golvet och skulle ställa sig upp... där låg han och kunde inte annat... tur han är så snäll ;) Hon kommer inte upp så att hon står med raka ben än... men hon försöker iaf så snart går det också! Hon gick idag också ;) när hon höll i mina händer... det var jättekul och skrattet bara bubblade fram :)

Igår var det sim igen och Joline hade pyjamas på simskolan för de skulle öva hur de ska göra om de ramlar av t.ex. en båt.... flytvästar hade de med :) sen badade vi en kort stund efteråt. Melanie fick inte följa med denna gången heller, hon fick vara hos farmor. Vi hade så bråttom för så fort vi kom hem slängde vi i oss mat och sen skulle Joline på kalas! :) Elma var det som fyllde! För tre veckor sen så var Melanie också med och badade men det är lite tråkigt för henne med att bara sitta i plaskpölen. Hon som älskar att bada! De andra bassängerna är ju för kalla och den 35 gradiga är ju bokad hela dagen för simgrupperna! Hon och jag har ju babysim på torsdagar så hon får ju bada en gång i veckan i simhallen iaf! :)

Medans Joline var på kalas så åkte jag, Alvin och Melanie hem så länge för vi hade besök av Malin och Aron som väntade här hemma och det var ju en trevlig överraskning! :) Har ju inte sett dem sen Arons dop den 18 sept... och han hade verkligen växt jättemycket sen dess!! Han växer nog ifatt Melanie om några månader ;)

Alvin följde med grabbarna som höll på med att fixa så vi ÄNTLIGEN fick hem våran älskade lekstuga!!! :)

De har ju passat på att leka i den när de varit hos Mickan men de har saknat den iaf! Så idag har de lekt i den :)
Joline har haft sin kompis Sara här idag också :) de har haft så roligt!

Alvin fick också vara med lite så han var nöjd... Mickan kom också och busade med Alvin. Det tyckte nog Alvin var mysigt att få ha Mickan för sig själv också :)
Alvin är nog inne i en växtperiod nu. Han äter två mackor och två tallrikar med flingor varje morgon! Man behöver inte tjata en enda gång! Han BER om att få mer! Det är jättekul att han äter så bra nu :)

Jag har tänkt länge länge på att låsa min blogg för att den är ju supertråkig egentligen och jag skriver mest för min egen skull och den är bildlös... anledningen till det är ju att jag inte vill utelämna min barn helt för man vet aldrig vem som sitter bakom skärmen.... låser jag den väljer jag ju själv vem som ska läsa! De som vill läsa min skit och vågar stå för vilka de är kan ju be om lösen och de andra... ja... slipp! :)

Här är iaf lite bilder för en gångs skull!

Var är Melanie?!?!








Titt-ut!!





Den efterlängtade lekstugan! Fick fälla några grenar för att få plats med den! Längtar mer och mer den dagen då trädgården vänds upp och ner.... bort med skiten! mohahahaha!






Och en bild på mina två andra underbara älskade troll! Världens bästa storebror och världens bästa storasyster!







visst blev t.o.m min blogg lite mer rolig med bilder??? ;)



Natti Natti på er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ge mig lösen för tusan :D

2010-10-10 @ 23:35:52
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: Sofia, mamma till Lilly!

Jag vill gärna fortsätta läsa din blogg!

Fina barn ni har =)

2010-10-11 @ 08:05:39
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hej Alex, jag brukar kolla in din blogg lite då och då så jag vill gärna ha lösen till bloggen ifall du låser den ! Hoppas allt är bra med er! Vad stora barnen är, det var ju så längesen vi sågs..kram

2010-10-11 @ 12:53:34
URL: http://ilovemyfamily.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag läser också ibland, vill med ha lösen=)

2010-10-12 @ 23:12:03
Postat av: Zara

Så urgullig lekstuga och vad stora barnen blir fort. Tiden bara springer iväg....och så önskar jag värkligen att du hittar dej ett jobb, jag håller mina tummar o tår för att du ska det!!



Ja jag vill ju med självklart läsa din blogg;-)



Ha en toppen dag!!



Många kramar till er!!



2010-10-13 @ 16:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0