Simma som en mask!

Tack till er som kommenterade  förra inlägget :) ni är söta!
Jag får se när jag låser den och isf får ni självklart lösen! :)

Jag och Melanie har varit på sim ikväll igen. Det är så mysigt så! :)
Hon dök för första gången idag också! Två gånger!  Det var väl sådär tyckte Melanie... dyket var okej men simfröken Therese får ju inte komma för nära alltså för hon är lite läskig nu tycker Melanie :)

Förra torsdagen var vi på BVC och vägde och mätte och då frågade DSK om hon hade "tykännts" nåt och nej det har hon ju aldrig gjort! Bebisar kan ju vara det i den här åldern... det gick bara ett par dagar efter det så har hon tykännts ett par gånger... tredje gången var idag för Therese! Hon får inte panik men hon blänger och gnäller :)
I lördags var det Raija som var läskig! Så fort hon närmade sig så kom läppen fram :)
Fast två dagar tidigare var Raija jätterolig!
Igår var det Ulrika som var otäck! :) Hon fick inte prata med Melanie de första kvarten men sen mjuknade hon och då gick det bra :)

på Bvc kontrollen förra veckan så vägde Melanie 8530g och var 69 lång! Så hon växer som hon ska :)
Det roliga är att Theo som är 4½ månad yngre än Melanie är 67 lång! Så han växer nog om min lilla fröken snart!

Veckan har gått superfort! I måndags hände inte så mycket... barnen har ju varit hemma från dagis för de har haft ont i halsen... jag med! Kontsigt nog blev det inget mer än det! Skönt det! Vi var ute och lekte i det vackra höstvädret iaf! :) Tisdagen var likadan. Var ute och lekte en stund och var inne och tog det lugnt.

Det hände nåt obehagligt i tisdagskväll... fy...

Joline och Alvin lekte med varandra på övervåningen och Melanie var trött så hon låg och myste med mig i soffan och somnade på mig.. precis när Melanie somnat hör jag att det knackar på dörren...
Hann inte komm upp från soffan förräns det knackar igen och samtidigt kommer Joline och Alvin ner från trappan och öppnar dörren och jag hör samtidigt som jag är på väg att nån frågar efter mamma och pappa...
När jag kommer ut i hallen står det en människa där som jag aldrig sett förrut! Men jag ser ju vilken sorts typ av människa det är...

Hon är i min ålder men hennes levnadssätt har gjort att hon är mer "härjad"
Hon pratar osammanhängande... vill låna telefon och som tur var låg den inom räckhålll... när hon ringde så fick hon några konstiga ryck med huvudet och mina barn tittade med stora ögon på hur hon betedde sig....  bad dem gå in i lekrummet precis intill så det gjorde de...
Inget svar fick människan när hon ringde och fortsatte babbla...
hon ville veta hur långt det var till Dinners och hur man kom dit... det lät på henne som hon gått på motorvägen innan....

- Jag gick och såg en skylt som det stod Dinners på.... lugna ner dig nu... men inte hur långt det är... eller vart man ska gå... står det inte... så jag gick här och tänkte jag går in i ett hus...


Ingen aning om varför hon la in ett lugna ner dig mitt i meningen? För jag var lugn iaf...

Hon bad om cigaretter men det hade vi ju inga och hade vi haft det hade hon inte fått några heller...

Jag vill inte gå så långt sa hon... nähe? Förklarade hur hon kunde gena men då  sa hon:
-Har du körkort?
-Ja...
- Kan du inte köra mig till Dinners?
Då blev jag irriterad och sa nej det har jag ingen lust med, du får antingen gå dit eller hitta nån annan som kör dig. 

Märktes att hon blev irriterad då också och hon stod kvar precis som att jag skulle ändra mig...

Kollade runt lite efter nåt att slå henne med ifall hon skulle få nåt spel och gå på nån utav oss... Paranoid blir man när man har en 8 månaders bebis på armen och en 3åring och en 5åring som man vill skydda mot allt hemskt och där står en människa som man inte har en aning om vad hon kan ta sig till...
Såg Dennis stora skiftnyckel som han lagt i fönstret... hon sa några mer ord innan hon surt gick ut ur dörren... jag låste dörren så fort hon kom utanför den... Så nu är dörren alltid låst!!!!

Så obehagligt var det! Och när hon ÄNLTIGEN gick ut och jag låste dörren så grät jag nästan av lättnad!
Det kanske inte låter så otäckt men ni såg henne inte! Hon hade superlånga naglar som var precis svarta och skitiga under... sen var hon skitig hela hon och det typiska utseendet som de får när de går på amfetamin eller vad det nu är... jag är inte så kunnig inom det där! När man står där ensam med barnen också. Hade jag varit helt själv hade det varit en annan sak!Dennis och jag funderar på att skaffa hund... i såna lägen vore det bra... vi får se... Vi vill ju båda ha hund men vi är oroliga att det inte ska bli bra för hunden när vi båda jobbar igen sen...


Igår så var Ulrika här med sina barn Tilda och Theo! :) Fikade och pratade en massa! Skönt att prata av sig rejält ibland :) Joline och Alvin lekte med Tilda och Mella Bella och Theo lekte med oss! :)

Idag hade Joline sin dans. Jag gick in en sväng på Kidz med Alvin och Melanie, sen gick vi tillbaka och kollade på när Joline dansade :) man riktigt ser på Joline hur mycket hon tycker om det! Hon lyser upp med hela ansiktet medans de dansar :) Min vackra lilla dansare!
Sen åkte vi till borghamn till farmor för hon ville att Joline och Alvin skulle sova där inatt :) Så efter lite göt till Melanie och lite lek där så åkte vi till simmet! :)

Efter simmet åkte vi till Mickan en snabbis och sen hem...

Melanie ska ställa sig upp hela tiden nu! T.o.m mitt på golvet försöker hon ställa sig upp. Envis som hon är så försöker hon HELA tiden! Helst är det ju bar bär något är lite högre än henne för då går det ju lite lättare... strumpbyxor är inte det bästa att ha på sig då som hon har haft idag... Snabb är hon med... Hon satt på skötbädden i simmet och sen helt plötsligt sträcker hon sig mot bänken i omklädningsrummet och drar sig i bänken och skiter blankt i om hon halkar.. som tur är så hann jag ta henne innan hon hon hann... var rädd att hon skulle slå i det hårda golvet där inne...
Men det är väl nu hon kommer få bulor... för det är inte alltid man hinner ta henne... hon är så lurig med den lilla fröken... :)

Lite bilder... igen! :)


Melanie på babysim




 Melanie och "Skrutten"! Melanie kan hålla sig själv i kanten :)




Melanie kan stå med stöd... en liten stund iaf ;)



Alvin kan nog nästan somna var som helst! Här somnade han i Jolines myshörna när de låg och lyssnade på en
sagocd :)






Jag och Joline var på promenad med våra bebisar för att par veckor sen.
Jag körde Mella-Bella i vagnen och Joline körde sin Lisa :)




Nu ska jag sova! Så Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hade hon ryckningar i kroppen var hon med all säkerhet amfetaminmissbrukare. Håll dörren låst, men lås upp för mig när jag kommer på lördag! ;)

2010-10-15 @ 01:41:14
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: Zara

Åh stakare!! Jag hade blivit jätte rädd. Lås alltid om er nu men vet inte vad det är för folk där ute.

Skummisar det finns det över allt.



Trevlig helg!!

Kram

2010-10-15 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0