Mitt lilla kryp :)

Nu har jag att göra här hemma kan jag lova! :)
Det är FULL FART på Melanie nu! Hon har ju lärt sig krypa framåt!
Innan var det bara bakåt eller så drog hon sig fram på magen men nu så kryper hon på alla fyra! :D
Hon började med det lite smått i söndagskväll! Och i Måndags så kröp hon hela tiden!
Innan har hon gjort det nån gång lite kort men sen är det precis som hon glömt bort det.
Det roligaste är katternas skålar! De skramlar ju och så far det ju ut både vatten och foder över hela golvet! Jättekul ;) Snabb är hon med så man hinner inte ta henne varje gång! Men än så länge har hon ju iaf inte hunnit smaka på nåt än!! Lilla sötnos!

En vecka sen jag skrev sist! Fredag imorgon igen... det går sjuuuukt snabbt!
Förra fredagen så var vi och firade min kusin på kvällen... Kom väl hem vid nio nån gång och då var grabbarna färdiga med tanken. Dennis och Kaj har fått ut våran tank nu så det blev jättemycket plats där nere i källaren för all våran pellets :)
I lördags var det simdags igen för Joline. Jag och Dennis badade med Alvin så länge och sen så åkte vi rutschkana med varsin unge när Jolines sim slutat, det är ju såå kul ;)
Sen åkte vi hem till mamma och pussade på våran Mella Bella! Fick mat där också och sen kollade vi på tv lite innan vi kom hem...

På kvällen så kom min älsklingsCarro hit!! :)
Mickan hade inflyttningsfest och tyckte att vi skulle komma dit!
Jag som varit ute 3 gånger sen Joline låg i magen för snart 6 år sen hade som vanligt lite separationsångest!
Men både Melanie och Alvin sov när vi åkte så det kändes bra! Joline skulle precis lägga sig när jag åkte. De känns lite bättre att åka iväg när de sover sött i sina sängar än att bara sticka ifrån när de är vakna!
Carro och jag tjattrade och smådrack lite tills det dundrade in en cheva och plockade upp oss! :P
Sauli körde runt oss halva Ödeshög då jag vimsade till det lite med att släppa in katter och hämta kontroller m.m  hos både mamma och pappa... Tina, Sofie, Carro och jag skuttade glatt ur chevan och in på Mickans inflyttningsfest! Det var jättekul! Det dansades, dracks och pratades en hel del :)
Rätt var det var så var klockan halv tre så då åkte vi hem!

I söndags vaknade jag av att Melanie ville komma upp. Dennis gick upp och tog med henne och gav henne välling och jag fortsatte sooova :)
Vid tio tog jag en dusch och mådde bra igen!

Var bjudna på mat hos farmor så hela familjen var där tills kvällen! :)
I måndags var det meningen att Joline och Alvin skulle till dagis men de låg och sov så skönt och jag ville inte väcka dem så vi var hemma istället!
 Men tisdag och onsdag gick de iaf! Igår var Matilda och Alva här medans Joline och Alvin var på dagis.
Jättetrevligt är det! :) På kvällen var det personalmöte för Jullans dagis så Mickan var barnvakt här hemma så barnen sov när jag kom hem...

Och idag har Joline varit på dans som vanligt och på kvällen har jag varit på sim med Melanie :) Mysigt!
Fast Melanie är fortfarande bra sur på Therese! Vet inte varför hon är så rädd för en del människor!
Hoppas det går över snart iaf för det är så synd om henne med att hon ska behöva vara rädd!
Alvins trots börjar nog ge med sig igen? Trodde ju det för en månad sen också men tji fick jag och sen fick man höra att "jag bryr mig inte om dig" "jag kan inte" "jag vill inte" och "NÄE!" Nu verkar han bli den där goa, glada Alvin igen :)

Ska sova nu... för imorgon ska jag slå Joline i memory och då gäller det att vara skärpt!
Det är ju underligt att hon ska vinna varenda gång nästan! Ibland vinner jag, när hon hjälpt mig!
Mitt minne blir inte bättre med åren...

Det snöar ute nu... 10 cm ska det tydligen bli tills imorgon...
Jag älskar snö och vinter med... men inte i oktober! NEJ! Vi ska ha några fina höstdagar till tack!

Sova var det! Natti!


Kryp Kryp!




Full fart framåt!





Bästisarna! Det skiljer bara 2 dagar på dem :)





Joline och Alvin passade på att cykla häromdagen när jag gick med Melanie i vagnen




Joline i full fart!! Vi övar med att cykla utan stödhjul också när tid och möjlighet finns :)
Snart kan hon det med! :) Det är bäst det för till jul får hon en ny cykel har tomten sagt ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia, mamma till Lilly!

Svar: Tack så mycket =)

2010-10-23 @ 15:14:08
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0