Melanie fyllde 8 Månader igår! Grattis älskling!!!

Här är jag! Och så fort jag sätter mig här och knapprar in www. blogg. se så känner jag...
Jag har inte tid med det här! och sen stänger jag ner och går härifrån...

Det finns 1000 saker som måste göras och 1000 saker som borde göras...

Men ikväll skiter jag i det... så... här är jag!

Som rubriken skriker så fyllde Mella Bella 8 månader igår och som jag ofta upprepar mig:
- Vart tar tiden vägen?!

Men det är inte klokt! Det går så sjukt fort och ibland känner jag att jag inte riktigt hänger med!
Jag försöker leva i nuet och njuta av varje sekund och sen rätt var det är så är det precis som om man får en hård lavett rätt i ansiktet och man "vaknar" till och inser att det gått ännu en månad... bara sådär... *poff*


Dagen firades med några majskrokar som hon är helt tokig i!!

Så fort hon ser mig komma med påsen med majskrokarna så spritter det i hela henne och hon skiner upp och *plopp* nappen åker ut och den är inget värd just då :)


8 månader och full fart... hon är överallt på golvet... helt plötsligt där och sen där... sätter sig upp och sen ner  igen och iväg... sätter sig upp igen... ser något kul... ner igen... river lite här... river lite där... titta... känna... smaka.... upptäcka... utforska... nya spännande saker finns överallt!! :)

Storasyskonen är nog roligast! De busar med henne och de älskar att få henne att skratta högt :)
Förra evckan började Melanie säga "te-te" och det är tutten hon menar! :)

Hon tar ut den och tittar på den och kastar med den och säger "te-te" :)

Vad har hänt annars då?

Jo den 14 september hände nåt STORT förstår ni... Efter ca 3 månader utan tv så fick vi just det... TV igen... Woho!

Eller ja... tv har vi ju haft hela tiden men inga kanaler... nada!

Men denna underbara dag så fixade Dennis till det... dock tog det en hel kväll men Kaj och Elias var här och hjälpte till annars hade det kanske tagit halva natten :)

iofs har vi inte lidit av att ha varit utan tv så mycket i sommar... men nu när kvällarna är mörka och kalla så är det ju guld värt att ha lite att titta på... när den tiden finns då ;)

Sen torsdagen den 16e när vi var på simmet så fick Melanie för sig att hon skulle hålla i kanten hela tiden och hon gjorde det själv dessutom :) Jag höll handen under stjärten en liten bit ifall hon skulle tappa taget men det gick kanon :) hon älskar att simma, bada och plaska! :)

Hon är så lös i sin mage nu så det är så synd om henne för hon blir ju så röd i rumpan av allt bajsande och torkande för att få henne ren... men hon får vara lite nakenfis ibland så är hon glad och nöjd :)

Nu kom min kära sambo hem.... han har spelat bowling med sina jobbarkompisar... trodde han skulle bli sen men han gick visst inte ut med de andra... trodde iofs han skulle komma hem nykter... och där hade jag fel också ;)

Så nu blev det visst sent då jag spenderat tid med honom...


Bäst å sova! Natti!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0