KAOS!

Ja det känns så iaf!
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så har vi inte kunnat tvätta eftersom det varit stopp nånstans i nåt rör..
Har tvättat ett par maskiner tvätt hos grannen men man vill ju inte springa där inne hela tiden...
Så högen växer ju om man säger så... och som om inte det var nog så fick Alvin magsjuka idag... Har ju anat att det skulle drabba nån av barnen för jag hade det natten till måndagen... blä!

Jag höll på med maten och Alvin som varit trött hela dagen var ovanligt kramig och skulle mysa. Satte honom på köksbänken och så tittade vi ut på den stora lastbilen som var här och stod vid tvättstugan. De slamsög väl eller nåt för att fixa vårat stopp. Alvin började ajja sig för magen så jag lyfte ner honom på golvet och kramade honom. Och då kom det! Splasch! Och sen igen, splasch! innan jag hann tänka... sen ett par gånger till...
Så det var bara för oss att ta en snabbdusch båda två :) efter att ha fått ordning på allt och Alvin var nerbäddad i soffan och somnade på en haöv minut så åt Joline och jag mat. Melanie låg och sov så sött som tur var!
Sen har dagen hållt på så. En gång till kräktes Alvin över hela sig när vi inte hann med hinken. Annars har han sagt till varje gång så det har hamnat där i. Dey har varit så synd om honom! Han har inte fått behålla nåt! Mat spelar ju ingen roll men man försöker få i honom vätska iaf...
Allt blev lite smidigare när Dennis kom hem. Då satt en av oss med Alvin i soffan hela tiden och myste.
Så nu fick jag ännu mer att tvätta. Men som tur är så blev det ordnat ikväll så vi kan tvätta igen! Weii! :D
Ska tvätta som aldrig förr för att hinna ikapp igen!
Barnen skulle varit på förskolan idag men Alvin påpekade att han hade ont i magen imorse och han var lite lös i  magen så jag ville inte skicka dit honom då.

Vad har hänt annars då... lördagnatten så sov ju Dennis vänner över här.
Till Jolines glädje :) Hon är helt tokig i Erik!
HAn skulle sitta brevid henne när vi åt mat. Killarna spelade Deckarspelet med henne också så hon tyckte att det var jättekul att de var här. En hel del Wii-spelande blev det också :)

Joline är jätteduktig på Bowling! Strike om och om igen får hon :)

På eftermiddagen åkte jag och barnen först till morfar och Ludvig och hälsade på en snabbis sen åkte vi vidare till Mickan, Mamma och Janne var också där. Fikade och firade att Mickan hade fyllt. Dennis försökte fixa felet i tvättstugan innan han åkte till Kaj. Men det gick inte ändå...
Mickan hade kommit överens med Joline och Alvin att de skulle sova där. Så jag och Melanie ålte hem själva.
Vi gick in till grannen och tvättade lite och satt och pratade länge... kommer sakna dem när vi flyttar sen ;(
Men vi kommer att vara här mycket ändå och en av anledningarna är att Mickan ska flytta in här efter oss =)




I måndags så låg jag och sov nästan hela dagen... Magsjukan kom mitt i natten nångång... och jag som var så glad på kvällen för min mjölkstockning hade gått över... men det ena avlöser det andra...
Fyy, jag glömmer varje gång hur hemskt det är att ha magsjuka... usch! Den enda fördelen om man nu ska tro att det finns nån är väl att man får en ordentlig tömning och rensning ;)
Men nej tack... jag skulle vara väldigt nöjd om jag slipper det en lååång tid framöver nu!
Dennis var hemma i måndags iaf. Han hämtade barnen på förmiddagen hos Mickan. Jag låg och myste med Melanie. På morgonen hade jag åtminstone slutat kräkas... var bara helt slut! Så det blev mycket mys med Melanie. Vi sov ihop i stort sett hela tiden. Smidigt med ammning då med :)
Svärmor kom hit en sväng så hon åkte med Joline på gympan. Mickan var också här och spelade Wii och busade med barnen. Knäppa de är som INTE är livrädda för magsjuka. Jag skulle inte hälsat på nån som var magsjuk frivilligt ;)
I tisdags mådde jag lite bättre så Dennis kunde jobba. Fint väder var det ute så jag och barnen var ute och lekte!
Melanie sov sött i vagnen som vanligt.

Det var likadant igår... innelek och utelek :)

Idag har vi inte varit ute och lekt eftersom Alvin varit sjuk... som tur är så har det varit grått och blåsigt ute så man har inte behövt ha dåligt samvete för det  :)


Nu ska jag lägga mig... Hela huset sover utom jag... men jag väntar på torktumlaren som strax är färdig.
Nu j-klar får maskinerna jobba hårt ;)

Förra veckan blev jag så förvånad. Pappa ringde och sa att han skulle komma.
Han brukar komma så inget konstigt med det men han brukar sällan ringa innan och tala om det.
När jag öppnade dörren fck jag en stor skål rätt i famnen. Då hade han gjort en jättefin sallad åt oss.
Med tonfisk, räkor, ägg, tomater och allt salladsaktigt i :)
Blev så glad! Han drack lite kaffe och busade med Joline och Alvin och snosade på Melanie innan han åkte igen :)
Sen åt vi salladen till kvällsmat.Den var supergod :)

Imorgon är det fredag igen då.... det går fort... På lördag ska vi på 50-årsfest... om vi nu är friska då...
Nähe... ut i tvättstugan snabbt då... och försöka att inte slå på arslet för det är rena isbanan på våran väg här ute...

Natti natti med er!













Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej vännen! Hoppas det är lite bättre med er nu. Saknar er allihop! Puss

2010-03-20 @ 14:12:48
URL: http://carro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0