Melanie 6 mån --> 30 Juli

Jag vet inte varför men bara tanken på att sätta mig här och blogga har gett mig ångest.
Så mycket omtumlande känslor och det är just på kvällarna som de där tankarna och känslorna kommer!
På dagarna är man ju inne i allt det vardagliga och man befinner sig i sin lyckobubbla.
Men när barnen sover så hinner man tänka så mycket mer...

Men ni vill inte höra mitt gnäll... lite roliga saker då...

Som rubriken lyder så har ju Melanie fyllt 6 månader!
Tänk att hon är ett halvår redan! Tiden går så fort!
Ändå är hon så liten i mina ögon... förmodligen kommer hon alltid att vara min lilla bebis i mina ögon! :)
Eftersom hon är minst... och nej... det blir inga fler bebisar här mer...
Det är underbart och det allra bästa i livet.... och jag hade gärna skaffat fler om jag hade varit rik och haft mer tid... jag får dåligt samvete nu som det är om barnens behov "krockar" med varann...
Så vi är nöjda nu! :) 

Mellabella började säga pa-pa-pa-pa i söndags... Sen i måndags försökte jag få henne att säga det. Men hon gjorde inte det förräns Dennis kom hem och hon fick syn på honom när hon satt i sin matstol i köket. Då kom det!
- pa-pa-pa-pa :)

Hon vet mycket väl vem pa-pa-pa-pa är :)

Så nu har Dennis fått för sig att det är pappas flicka... Men jag vet ju att det bara är jag som duger när det verkligen gäller! :)
Hon kan säga ma-ma-ma-ma också men hon gör det bara mitt i gråten när hon är ledsen!
Sitter gör hon också och det har hon gjort sen den 26e juli ganska stadigt. Nu är hon jättestadig och t.o.m lutar sig fram platt på mage och upp igen :) och hon dimper inte när hon slänger sig efter saker som hon gjorde förrut :)


Kolmården var vi i förr förra veckan! Helt underbart! Toppenväder hade vi också! :)

Vi sa inget till barnen innan. Vi sa att vi skulleköpa en maskin till Dennis så de anade inget...
När Joline fick syn på en delfinskylt så sa hon.
- Jag såg en delfinskylt mamma, de kanske har en kolmård här :)

Sen när vi klev ur bilen på parkeringen så sa Joline att hon tyckte att det såg ut som kolmården och både hon och Alvin blev så glada när vi sa att det var det! :)


Jag blev getingstucken för första gången i mitt liv för det var fullt av getingar när folk skulle äta så sen åt vi bara innomhus... andra dagen åkte vi till en restaurang i stan och första kvällen åt vi på hotellets restaurang på kvällen. Sen hade vi stenkoll på glassarna när vi åt det och dricka fick bara drickas med sugrör.
Jag verkar inte vara överkänslig iaf för det blev inte så svullet. Det gick värre för getingen! Mohaha! Det kunde han ha! Stickas som fan sådär... men jag är glad att det var jag som blev stucken och inte barnen!

Det var så skönt att bara vara iväg och ha det mysigt! Bad blev det på hotellets spa kvällen... Bara ett litet dopp för Mellabella och mig men det räckte :)
Barnen och Dennis badade länge :) 

Nu kan jag inte dra hela storyn för då somnar ni. Men underbart var det! Ätit gott och bara haft det bra!
Melanie vet minsann när det ska bajsas olägligt.
Men det går att byta en bajsblöja mitt i safariparken i bilkön med bajsbebis i knät inklämd mellan två bilbarnstolar i baksätet! Så nöjd var hon sen :)
Inte ett dugg bekymrad om att vi dessutom fick ha den stinkbombsblöjan i värmen i bilen resten av resan i safariparken tills vi kom ut och kunde dumpa den i en papperskorg :) nu när hon äter mat och gröt också så kan jag lova att hennes blöjor inte luktar hallon direkt ;)

Underbara bebis <3


Våran flytt har jag knappt skrivit nåt om. Men flyttat har vi. Till vårat eget hus :)
Jag älskar huset! Jättemycket! Det kommer bli fint! Jättefint! En dag ;)

Trädgården kämpar vi med för fullt.... kastastrof... vildvuxen djungel!
Men den har potential och den kan också bli jättefin... en dag ;)

Men ingen stress... vi vill bara njuta... och ta en sak i taget... inte gå in i väggen...


Idag har JullaGulla lekt med sin kompis Agnes här och sen åkte de hem till Agnes och lekte.
Roligt :)


Nähe... Sova nu... skönt!
Natti Natti med er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0