Så glad för lite bajs!

Ja tänk att man kan bli såå jätteglad och lättad för lite bajs!
Melanie har haft lite bekymmer med sin mage de här dagarna! Hon har ju en tand som krånglar så förra helgen började det. Hon hade feber förra lördagen så hon fick medicin på kvällen för då var den över 39...
Sen var hon så täppt i sin näsa så hon vaknade tidigt på söndagsmorgonen och bara grät... tills vi märkte att hon inte kunde andas genom näsan. Lite näsdroppar och 2 sekunder senare när hon kunde andas genom näsan så var hon helnöjd igen! Förkylningen kanske man inte kan skylla på tanden... inte magen heller för hon är ju håd och inte lös.... de andra barnen har blivit lösa i magen när de haft tänder på g.


Igår bajsade hon inget på hela dagen och i torsdags bara en hård plutt. Träffade Dsk igår så hon kände och klämed på Melanie och hon trodde inte det var så farligt. Melanie var ju så glad dessutom :)

Så jag fortsatte med katrinplommon... och idag när vi var hos farmor så kom det ut ett par hårda korvar! :D
Oj vad hon kämpade... hon grät samtdidigt som hon tog i för hon hade säkert jätteont :(  Jag kunde inte göra så mycket mer än att hålla emot benen... kramar och pussar och beröm fick hon sen. Så fort den stenhårda korven var ute så blev hon helt tyst... inte ett gnäll. Hon var så väldans nöjd :)
Och jag med! En stor sten släppte från hjärtat!

Nu ska jag inte skriva mer om bebisbajs!
Idag så hade vi en lugn förmiddag... efter maten så åkte vi till Borghamn för barnen var bjudna på kalas.
Jag och MellaBella stannade där också :)
Trevligt var det och barnen hade jättekul!

Sen efter det så följde vi med farmor hem igen och tittade på tv där :)
Alvin somnade på soffan...  Han vaknade när vi skulle hem...
Så barnen var inte i säng förräns nio ikväll... vi som har tänkt komma in i rutinerna igen... det är inte så lätt alltid :)


Igår så var Matilda och hennes söta Alvin här och hälsade på :) jättetrevligt!
Kul att se barnen så intresserade av varandra! Det skiljer ju bara 2 dagar på dem! :)
De satt och pratade med varann på filtarna och skrattade och hade sig :)
Vi tog en promenad också och Melanie somnade på direkten... försökte få i henne mat innan men hon var så trött och dessutom fick hon ont i magen så hon var helspänd och var ledsen en stund :( hårt bajs är dumt bajs!
Matade henne med päronpure istället med hopp om att det skulle sätta fart på magen eftersom det är lösande och det gick ner lätt som en plätt men inget bajs kom ut förräns idag ändå...


När Matilda och Alva åkt så åkte jag och Melanie och köpte presenter till dagens kalastjejer. Sen blev det Ica, grötstopp på Icas bänk med mostes Mickan som matade en hungrig Mellabella som satt i mitt knä och varenda liten grötklick fick hon i sig :) sen blev det apoteket, VC och Ica igen då jag ville köpa katrinplommon för hela helgen. För bajset skulle bara ut!

Sen åkte Melanie och jag mot Borghamn och hämtade mina andra troll som sovit hos farmor en natt :)
Åh vad jag hade saknat dem!
Sen hem igen och här höll Kaj och Dennis på för fullt med kablar och grejer! Så duktiga pojkar!
Sen fixade vi Tacos  och lagom till det kom Mickan och åt med oss också! :)

Sen blev det fredagsmys i soffan med film godis, chips och ostbågar! Iaf för barnen, mig och Mickan :)

Dennis körde med stackars Kaj men till slut blev det iaf färdigt så stackarn fick åka hem och Dennis satte sig i soffan med oss. När filmen var slut var klockan helt plötsligt tio!!! Tio!!!  Vända rutinerna rätt igen ja... barnen somnade iaf jättesnabbt så Dennis och jag fick lite eget mys :)



Imorse åkte Dennis med Hebbe för de skulle jobba med en sommarstuga nånstans några mil utanför Söderköping.... Han kommer inte hem förräns imorgon!

Jag ska nog lägga mig nu... med alla mina barn runt mig :)


Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Zara

Åh äntligen är du tillbaka!! Har längtat efter dina små inlägg:-) Hoppas ni alla mår bra och allt o att ni trivs i huset!! Det tar tid, men det blir bra när man väl är klar!! Och man hinner ju inte med allt för mycke när man har små barn så är det ju bara.



Kram till dej o din familj!

2010-08-23 @ 14:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0