Läggdags

Så här dags brukar man ju normalt sova... men inte jag, inte ikväll och det finns två anledningar till det.
Den ena är mysig och den andra är inte det minsta mysig!

Den mysiga anledningen är att efter Dennis och jag nattat Joline och Alvin så la vi oss i våran säng med Melanie mellan oss och somnade och sov nån timme... det var jättemysigt men just nu är jag väldigt pigg och kommer inte att kunna somna på ett bra tag.
Den obehagliga anledningen är att när vi väl masat oss upp ur sängen så var jag i tvättstugan och skulle sätta igång en maskin och råkade skvätta upp sköljmedel i ögat... fy F-N vad det svider kan jag lova er, det är inget jag rekomenderar ;) det brände och sved och jag fick nästan panik innan jag kunde skölja ögat. Det skaver än men jag vet inte om det beror på sköljmedlet eller att jag har hållt på och skölja och torka som en idiot.. aj aj :/

Nog om min klumpighet, nu till nåt roligare!

Melanie utvecklas och lär sig nya saker hela tiden och det är så kul Man blir ju så stolt också!
Förra fredagen skrattade jag nästan så jag grät åt henne. Melanie låg på mage på en filt på golvet och hon sträckte ut både armar och ben så hon såg ut som en säl där hon låg på sin tjockismage och "surfade" :)

Och förra söndagen för en vecka sen så åg hon på mage i våran säng och rullade över på rygg ett par gånger. Nu lutar det ju lite i sängen men hon är så duktig min lilla minimysmumma! :)

Idag så höll hon på att rulla över till rygg när hon låg på filten på golvet också men hon har inte alltid jättemycket tålamod med att ligga på mage alltid. Nyfiken är hon med. Hon vill gärna vara med och titta när det är nåt som låter eller händer. Hon tycker om att titta på barnen när de leker :) Ibland är hon knappt tid att äta om hon hör en massa runt omkring, tuttarna blir riktigt långa när hon drar och vrider sig :)

Hon äter inte mitt i natten heller längre. Jag får väcka henne ibland vid sextiden på morgonen för det spänner och läcker så pass :)
I torsdags var Melanie och jag på babymassage, det gillade hon. Åh vad hon pratade och bubblade då :)
Det låg åtta små bebisar på golvet samtidigt. Trevligt var det!
Vi missade ju förra gången eftersom Melanie var sjuk då. Men nu är hon frisk och kry igen :) Morfar kom hit och passade Joline och Alvin sålänge och när vi kom hem så var farmor här också så vi fikade och hade trevligt :)

Melanie är som sagt frisk men däremot är Alvin förkyld igen! Förstår inte varför min lilla prins aldrig får vara frisk nån längre tid!
Det blir en hemmadag imorrn iaf.

Barnen var på förskolan mån, tis och onsdagen förra veckan :)
Kaninfint väder var det i måndags så efter jag hämtat barnen lekte vi ute tills det var kvällsmat, åt mellanmål ute och hade det mysigt :) I onsdags medans barnen var på förskolan så sov jag tillsammans med Melane några timmar, det var såå skönt :) sen blev det full fart när jag hämtat barnen :)


I onsdags så var jag och Melanie och handlade på Maxi, dyrt blev det men nödvändigt är det ju med mat. Blev visst varsitt par skor till Joline och Alvin också :)
Joline fick Hello Kitty och Alvin fick Blixten Mqueen. De blev så glada :)
De har fått mycket på sista tiden. Farmor har handlat en hel del kläder och grejer som de fått.
Och igår när vi var hos farmor så hade även faster Malin köpt en massa fint till barnen :)
Det är roligt med kläder! Melanie kommer bli så fin i de kläderna med när hon kan ha dem sen :)

Det närmar sig nu tills lillkusinen i Malins mage kommer ut också, spännande :)

Och snart är det dags för våran flytt också!
Nu har man tagit in det på riktigt. Allt har varit så rörigt så man har inte riktigt kunnat glädjas åt flytten.
Men nu gör vi det. Längtar!!

Borde nog börja packa snart... ja... men vart fasiken ska jag göra av alla kartonger... det är ju trångt som det är... men det får ju vara som det är... det är ju för en kort period!

Melanie har tyckt om att titta sig i spegeln en längre tid nu men igår så började hon även prata och diskutera med sig själv... länge länge och roligt var det för hon skrattade upp sig emmellanåt också :)

Skrattar gör hon så fort nån pratar med henne. Vem det än är!

T.o.m när Dennis chef kom hit och henne har Melanie aldrig sett förrut men hon flinade upp sig direkt ändå!
Stort stort leende... hon ler med hela ansiktet och sen pratar hon mellan sina leenden.
Joline och Alvin pratar hon med varje morgon när vi har morgonmys med Melanie i sängen. För det vill både Joline och Alvin ha innan vi går ner och äter frukost! :)

Joline har blivit så stor.... i sitt sätt... hon är så klok...
Många reagerar på att Alvin och Joline leker så bra med varandra. De leker med varann jättemycket!
Även när Joline har en kompis här kan hon komma och fråga om Alvin vill vara med :)
De myser ihop i soffan när det är film. De ger alltid varandra en godnattpuss och kram och säger att det älskar varann innan de lägger sig... syskonkärlek... givetvis blir de också väldig arga på varann ibland och om småsaker... men det är väldigt sällan...

Oj... det är exakt en månad kvar tills vi får våran nyckel till huset... 4 veckor och 2 dagar...
Det ska bli sååå skönt att få bo i ett större hus med mera plats. Och vårat eget!
Nackdelar finns det väl där med men det gör det ju med allt! :)



Fick nu se att klockan har passerat tolv... och det var läggdags för längesen...

Så nu måste jag lägga mig och försöka sova iaf!

Natti Natti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0